WFM Specialist

Per direct zijn wij op zoek naar een enthousiaste en gedreven WFM specialist voor de WFM afdeling van KCS.

Als WFM specialist ben je verantwoordelijk voor de organisatie en continuïteit van de WFM cyclus. Je voert het capaciteitsmanagement uit waarbij er sprake is van het opstellen van een forecast en de vertaling van de forecast naar roosters. Hiertoe wordt de lange termijn forecast geïnventariseerd en vertaald naar een jaarplanning. Daarnaast worden korte termijn roosters opgesteld op basis van de afspraken met de opdrachtgever en de analyses vanuit WFM. Hierbij worden berekeningen gemaakt en rapportages opgesteld, welke worden besproken met de opdrachtgever en Client Manager. Je wordt ook ingezet op Traffic management, waarbij je zodanig inspeelt op knelpunten en storingen dat het contact center proces te allen tijde doorgang kan vinden en maximaal mogelijk resultaat is behaald onder de gegeven omstandigheden. Kortom een uitdagende functie!

Wat ga je doen?

  • Inventariseert, in samenspraak met de opdrachtgever, de workload voor het komende jaar, maakt hiertoe berekeningen en koppelt deze terug aan het klantteam.
  • Stelt op grond van de gemaakte afspraken met de opdrachtgever een (lange termijn) forecast op of krijgt deze aangeleverd vanuit de opdrachtgever.
  • Stelt, op grond van de lange termijn forecast/planning en de analyses vanuit Planning en Traffic, de roosters op.
  • Signaleert knelpunten bij het maken van de roosters, bespreekt deze met interne betrokkenen en draagt mogelijke oplossingen aan en implementeert deze oplossingen.
  • Draagt zorg voor de afhandeling van complexe vragen van medewerkers ten aanzien van het rooster, de gewerkte uren en procedures.
  • Stelt periodieke overzichten, berekeningen en (dag)rapportages op en bespreekt deze met de opdrachtgever, waarbij eventuele knelpunten en/of verzoeken van de opdrachtgever worden afgehandeld.
  • Je wordt verantwoordelijk voor de contacten en het relatiebeheer met de forecasters/planners van de opdrachtgevers en je groeit uit tot sparringpartner voor Client Manager en Manager Operations op het gebied van WFM.
  • Als Senior WFM specialist ga je je op termijn ook bezig houden met de functionele aansturing, coaching en begeleiding van de medewerkers van het WFM team.

Voor welk bedrijf werk je?

Klant Contact Services (KCS) ondersteunt opdrachtgevers in goed, snel en duidelijk klantcontact. Van advies tot het op grote schaal opvangen van telefoonverkeer. Een flexibele schil voor onze opdrachtgevers. Als zelfstandig onderdeel van Achmea werken we voor diverse Achmea-labels.

Wij doen meer dan het beantwoorden van klantvragen. We zetten net een extra stap. Door oprechte interesse te tonen en ons te verplaatsen in de ander. Door verrassende én flexibele oplossingen te bieden. Wij denken mee en spelen in op veranderende behoeftes en omstandigheden. We hebben een scherp oog voor verbeteringen in klantcontact. Hierdoor ervaren we plezier in werken en leren. Dit maakt dat we ons ontwikkelen, we onze prestaties verbeteren en zorgen voor een positieve werksfeer. Medewerkers, opdrachtgevers en klanten voelen zich dan ook thuis bij KCS.

Wat vragen wij?

  • HBO werk- en denkniveau.
  • Minimaal 5 jaar ervaring en kennis van planning en traffic werkzaamheden.
  • Kennis en ervaring met Excel, callcenter management informatiesystemen en WFM is vereist.
  • Je hebt cijfermatig inzicht, je bent analytisch en werkt nauwkeurig.
  • Je beschikt over goede communicatieve en coachende vaardigheden en je bent zeer gedreven om kwantitatieve en kwalitatieve doelstellingen te behalen.

Wat bieden wij?

Wat wij je bieden is een uitdagende functie met een marktconform salaris in een mensgerichte organisatie waar werkplezier hoog in het vaandel staat. De standplaats is Zoetermeer, maar het reizen naar andere locaties wordt ook van je verwacht. KCS kent goede secundaire arbeidsvoorwaarden met korting op verzekeringen, goede pensioenregeling, 26 vakantiedagen (o.b.v. fulltime) en opleidingsmogelijkheden. Het betreft een fulltime functie (40 uur per week).

Lijkt me gaaf! Wat moet ik nu doen?

Spril gelooft in de persoonlijke benadering. Bel met Dirk Hoeijmans op telefoonnummer: 06 13152897 of met Edwin van der Hilst op :06 83968387 en zij gaan met je in gesprek om te praten over je werkervaring en je ambities. Als we samen besluiten je voor te dragen voor een vacature, mag je rekenen op persoonlijke aandacht en begeleiding gedurende de sollicitatieprocedure. We horen graag van je!



Pagina delen: