WFM Specialist

Per direct zijn wij op zoek naar een enthousiaste en gedreven Workforce Management specialist voor de WFM afdeling van KCS.
Als WFM specialist bij KCS heb je een coördinerende en uitvoerende rol binnen het WFM team. Je ondersteunt de manager WFM in de inhoudelijke begeleiding en coaching van de overige WFM’ers in het team. Daarnaast ben je samen met de capaciteitsmanager verantwoordelijk voor het opstellen en onderhouden van de capaciteitsplanning en rapportages. Waar nodig ondersteun je in de dagelijkse werkzaamheden van planning en/of traffic (circa 50% van je tijd) en ben je samen met de capaciteitsmanager en manager WFM het aanspreekpunt voor de operatie en de opdrachtgever. Kortom een afwisselende en uitdagende functie!

Wat ga je doen?

In eerste instantie zal de nadruk liggen op de begeleiding van de trafficers en het optimaliseren van de trafficprocessen. Hierbij:

  • Ondersteun en begeleid je de overige trafficers.
  • Ben je verantwoordelijk voor rapportage en analyse op het gebied van Traffic t.b.v. het optimaliseren van de dagsturing en het doorvoeren van procesverbeteringen.
  • Je onderhoudt de contacten met de opdrachtgever, operatie, planning en capaciteitsmanagement.
  • Je draait mee in de dagelijkse werkzaamheden waar hier behoefte aan is (circa 40% van je tijd verwachten we)

Waar nodig ben je (bij bijvoorbeeld opvang i.v.m. vakanties) ook inzetbaar op:

  • Het samen met de capaciteitsmanager maken van de capaciteitsplanning op grond van de gemaakte afspraken met de opdrachtgever. Je kan de capaciteitsmanager vervangen in het onderhouden van het capplan (waar nodig na een uitleg/korte periode van begeleiding).
  • Je ondersteunt in het opstellen van de roosters op grond van de lange termijn forecast/planning en de analyses vanuit planning en traffic.
  • Je signaleert knelpunten bij het maken van de roosters, bespreekt deze met interne betrokkenen, draagt mogelijke oplossingen aan en implementeert deze oplossingen.
  • Je draagt zorg voor de afhandeling van complexe vragen van medewerkers ten aanzien van het rooster, de gewerkte uren en procedures.

Voor welk bedrijf werk je?

Klant Contact Services (KCS) ondersteunt opdrachtgevers in goed, snel en duidelijk klantcontact. Van advies tot het op grote schaal opvangen van telefoonverkeer. Een flexibele schil voor onze opdrachtgevers. Als zelfstandig onderdeel van Achmea werken we voor diverse Achmea-labels.

Wij doen meer dan het beantwoorden van klantvragen. We zetten net een extra stap. Door oprechte interesse te tonen en ons te verplaatsen in de ander. Door verrassende én flexibele oplossingen te bieden. Wij denken mee en spelen in op veranderende behoeftes en omstandigheden. We hebben een scherp oog voor verbeteringen in klantcontact. Hierdoor ervaren we plezier in werken en leren. Dit maakt dat we ons ontwikkelen, we onze prestaties verbeteren en zorgen voor een positieve werksfeer. Medewerkers, opdrachtgevers en klanten voelen zich dan ook thuis bij KCS.

Wat vragen wij?

  • HBO werk- en denkniveau
  • Minimaal 5 jaar ervaring en kennis van planning en traffic werkzaamheden.
  • Kennis en ervaring van Excel, callcentermanagement en WFM is vereist.
  • Je hebt cijfermatig inzicht, je bent analytisch en werkt nauwkeurig
  • Je beschikt over goede communicatieve en coachende vaardigheden en je bent zeer gedreven om kwantitatieve en kwalitatieve doelstellingen te behalen.

Wat bieden wij?

Wat wij je bieden is een uitdagende functie met een marktconform salaris in een mensgerichte organisatie waar werkplezier hoog in het vaandel staat. De standplaats is Zoetermeer, maar het reizen naar andere locaties wordt ook van je verwacht. KCS kent goede secundaire arbeidsvoorwaarden met korting op verzekeringen, goede pensioenregeling, 26 vakantiedagen (o.b.v. fulltime) en opleidingsmogelijkheden. Het betreft een fulltime functie (40 uur per week).

Lijkt me gaaf! Wat moet ik nu doen?

Spril gelooft in de persoonlijke benadering. Bel met Edwin van der Hilst op telefoonnummer: 06-83968387 en hij gaat met je in gesprek om te praten over je werkervaring en je ambities. Als we samen besluiten je voor te dragen voor een vacature, mag je rekenen op persoonlijke aandacht en begeleiding gedurende de sollicitatieprocedure. We horen graag van je!

Pagina delen: